Wednesday, January 19, 2011

Zarah Voight

Emtie//: Smykkeblogger den her gang.
Zarah Voight er en af mine ynglings smykkedesigner. Hendes stil er speciel, dramatisk, femenint og jeg syntes, at hendes værker er unikke. Det er en kunst for sig selv at kunne designe smykker, for det handler ikke kun om udseendet, enkel eller overpyntet, med om at skabe en balance og så at få det rigtige udtryk frem.  Hun kombinerer mange forskellige materialer -  glas, guld, sølv, metal.

Mest er jeg vilde med hendes ørestikker og de har altid været på min ønskeliste. Jeg så dem engang I byen og fik lige fat på navnet, men glemte det så i en tid. Jeg havde forgæves søgt på google, men fandt dem efter min veninde havde fået et par. De er futuristiske, har forskellige former og bryder grænsen for, hvad man ville kalde traditionelt. Hendes designs er til tider humorististe, faverige og sammentidig dystre I forskellige former – såkaldte statement smykker.



imageimageimageimageimageimageimageimage
imageimage







My Fave’s these.
imageimage



But my true love is …

GOTHICA Collection / GOTHICA Earsticks.

image