Saturday, October 30, 2010

Emtie luck .... part 2... ^ LET'S EMPTY DSB TRAINS!

  
....(Sigh*') again again...

Lige nu sidder jeg i toget, med en øm nakke, med Chi  Nhi fra Svendborg.
Godt nok så sover hun, men jeg syntes stadig, at det hyggeligt med noget selskab, selvom det kun var et tilfælde, at vi mødte hinanden ved hovedbanegården.  Klokken er 20.36 og jeg på vej hjem til Odense fra København …. Hvordan jeg er endt der ?
Jeg ved, at det lyder latterligt, men det er det altså også ... Den her gang bliver det et langt og skørt blogindlæg… Det bliver det alligevel altid, når man nu engang altid er så møg uheldig.... suk...
__ Der ér jo en grund til at det er mig der er emtie...
^ ~ Ready ? Here we go!. ... AGAIN"#



   Selvom det var fredag, havde jeg time til klokken 15.30, og efter skulle jeg bare hjem. Jeg havde godt vist i forvejen, at det ville blive en lang fredag, men jeg havde ikke regnet med, at jeg ville være så uheldig ... igen
Havde ellers en rigtig god dag i skolen med kage osv. Jeg var ellers rigtig glad ! :D

Min chef ringede... og bad mig om at møde op... Så dagen blev så lige lidt længere ...
Jeg købte en togbillet til Nyborg fra OBC. (Odense banegårds center), og gik ned på perronen, hvor der stod at regionaltoget til København ville komme kl 16.07, så da toget kom, hoppede jeg bare på.
Efter omkring 5 min ringede min mor og spurgte, hvor jeg var og jeg fortalte, at jeg var på vej på arbejde. Jeg stod mast mellem folk på gangen, for der var virkelig mange med toget, men det undrede mig ikke, for det var jo også fredag, og alligevel skulle jeg af ved det første stop, så jeg kunne ligeså godt stå ude i gangen.
Efter noget tid så jeg havet… altså... Havet ?... WHAT?!¤ … toget kørte bare videre over storebæltsbroen…Det stoppede slet ikke ved Nyborg og selvfølgelig gik jeg i panik !!!, Jeg ringede til mor, som sagde, at jeg var blevet skør, at jeg havde for meget fritid tilovers og spurgte om, hvad jeg dog i verdenen skulle i kbh… EHHHHHH.... SØDE MOR ?! DET VED JEG IKKE ”#¤%
Hun sagde, at jeg skulle stå af ved næste stop og tage toget tilbage... (selvfølgelig hvad ellers ?)

  I den resterende time sad jeg bare og stenede ud i luften, for der var ikke andet at gøre end at vente på, at toget engang stoppede… og det gjorde det i Høje Taastrup... Men jeg nægtede at stå af, så jeg kørte videre til Hovedbanegården, for det var mest sikker for mig... Min eftermiddag var allerede ødelagt i forvejen, så jeg ville ikke ende et random sted ...
____Inkl... jeg kunne ikke finde kontrollørene, men jeg var også bange for at få en bøde på 600 kr, hvis de nu ikke troede på mig... og for første gang i mit liv, havde jeg aldrig drømt om at skulle sige det på den her måde men... ik' misforstå mig!' Min ynglings by er kbh og der vil jeg også gerne bo en dag, men lige på det tidspunkt tænkte jeg bare.... Hvad farn skal jeg i CopenHell ?" #%#&/

Heldigvis var Baaby i kbh pga. brobygning, så jeg ringede til hende… men hvordan skulle hun kunne redde mig ?’ Mit problem var faktisk ikke, at jeg var på vej mod kbh.... havde faktisk ikke noget imod at tage til kbh til kun 36kr på en fredag... Mit problem var at: JEG VILLE KOMME FOR SENT PÅ ARBEJDE!#
Da jeg ankom til banegården gik jeg lidt forvirret rundt …Gloede på tv2 studiet..
Opdagede så, at jeg havde mit S-tog klippekort med mig...(YES!) og tog toget hen til min tante... i håb om, at hun havde en computer med en printer, så jeg kunne få bestilt en ny (billig) billet hjem !.
Da jeg kom derhen tilbød hun mig, at jeg kunne blive der hele weekenden,... OG DET VILLE JEG GODT  (^o^).....
    Hvis det så ikke var, fordi jeg skulle på arbejde dagen efter... T_____T
Jeg ringede til DSB og fortalte dem om mit problem og ham jeg snakkede med, Jacob, syntes at det var lidt sjovt, at jeg stadig kunne grine, selvom det var et mareridt, jeg var havnet i. Men helt ærligt... Det var sq også  en lidt humorisktisk/ond drøm... Jeg ville egentlig være glad, hvis det ikke var fordi, at jeg skulle hjem... og nårh' ja.. på arbejde...
Men min forklaring var altså også ret sjov:

" Hej Jacob! haha ! Undskyld,.. Jeg prøver lige igen...Men det er lidt svært at forklare det her uden at grine.! XD - Jeg skulle med et regionaltog fra Odense til Nyborg, men endte i et lyntog, fordi de nye skærme i Odense viste forkert, så nu er jeg i København ... hvad gør jeg så ? hahahahah! For resten så afviser DSB.dk hele tiden mit kort, så jeg kan ikke købe et ny billet hjem på nettet. Jeg tror, at jeg har været ret så uheldig i dag, og jeg ville faktisk være grædefærdig, hvis det ikke var fordi jeg selv syntes, at det her er en latterligt sjov forklaring... hahah!


Heldigvis var han rigtig sød, og hjalp mig med at få bestilt en ny billet, som jeg kunne hente ved automaten og så fik jeg gratis pladsbillet som kompensation. Andet kunne de ikke tilbyde mig og der var ikke nogen dækning, men det var bedre end ingen ting' ;),
Han forslog også, at jeg bare skulle gå ned på perronen, til toget som ville køre til Odense, forklare dem min situation og spørge om jeg måtte køre gratis hjem, og hvis de ikke tillod mig det, havde jeg sikret mig en billet til toget, der ville gå kl. 8, som jeg så skulle betale 150 kr. for.
Jeg mødtes med Baaby og hun fulgte mig ud til banegården. Var godt nok glad for at se hende igen!', for det var 2 uger siden, jeg sidst så hende, men havde aldrig forstillet mig, at det skulle være på denne måde... 
Hun troede også at jeg lavede sjov med hende, da jeg ringede til hende fra toget og sagde, at jeg havde taget det forkerte tog'.

Der skulle komme et tog kl 19.30, så vi gik ned på perronen og jeg spurgte og jeg ikke bare måtte hoppe på, og det fik jeg lov til ! OG NEJ HVOR VAR JEG BARE LYKKELIG !!! XD
Jeg sagde farvel til Baaby, for hun skulle blive tilbage, for på mandag tager hun til Barcelona. Der var godt nok fyldt op', men fandt sjovt nok en siddeplads ved siden af Chi Nhi, som skal af samme sted som mig' ;)

- Nu føler jeg mig i hvert fald tryg og afslappet...
______Og' fordi jeg er en eventyrlysten pige,... så har jeg nydt min dag fuldt ud'. Men kunne godt have sparret' følelsen af at være lost';)
hahaahha! og det bedste er, at det kun kostede mig
 36 kr. t/r - Odense til København! ! hahahaha Det da mega nice "!! :b
sidder i s-toget -.-





Heldigvis fik jeg ringet og chefen forstod min situation og hun var glad for, at jeg kom sikkert hjem og at jeg kunne møde op lørdag… men det var også den latterligste undskyldning jeg kom med:


"  Ehhh....Mit tog kørte for langt ... så jeg er i København ....Jeg skal nok komme i morgen!!!"