Monday, December 13, 2010

Vind en Ipad - Foki.se

Okay så er 2. omgang af Fokis julekonkurrence startet. Reglerne er det samme og man skal skrive et digt med ordet Surfplatta. så her er mit bud... denne gang på svensk! XD



Det er snart jul at jag inte fatter
Jag måste ha köpt presentförpackningar
Leksak, parfym, film, Tröjor, jackor
Men der finns något jag mer saknar,
Tomtefar hörde mig sitta och gråter
Han kom för att hjälpa och för att prata
Jag fnös och sa "Jag vil ha något du inte fatter"
Han sa" Tror du inte att jag är Tomtepappa?"
Jeg tror pä deg, men der är mycket jag önskar
Ohh Jag vet Pappa!!, Jag vil ha en livtidspartner!
En som är med mig både vinter och sommar
En som älskar mig som inte är min mama!"
En som är speciel och som ingen andra!
Tomtefar tittade på mig, han log och sa bara
"Liten galen flicka, Jag vill uppfylla detta
- Sedan försvann han, bort var han bara.
Tillbaka for mig var en surfplatta!!